Firmę kupiło konsorcjum dwóch spółek PIT-Radwar i Huta Stalowa Wola; obie należą do Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Nabywca kupujący od syndyka zakład będący w upadłości od 2013 roku zapłacił 17,3 mln zł.
AUTOSAN obecnie zatrudnia ok. 300 osób; oprócz autobusów produkuje też części do tramwajów oraz kabiny do pociągów, a także kontenery do wojskowych systemów radiolokacyjnych. W swojej ofercie kupujący zadeklarowali przejęcie pracowników, utrzymanie produkcji autobusów oraz wprowadzenie do oferty zakładu nowych produktów.Mówi się o lekkich kołowych podwoziach specjalnych.
Konsorcjum złożone ze spółek wchodzących w skład PGZ już raz składało ofertę kupna Autosana – było to w ostatnim tygodniu kampanii wyborczej przed ubiegłorocznymi wyborami parlamentarnymi. Ofertę kupna zakładu złożyło wtedy konsorcjum firm: Huta Stalowa Wola, PIT-Radwar oraz prywatna spółka SKB Drive Tech. Po wyborach ich oferta została jednak wycofana.
Autosan SA jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce; jej początki sięgają 1832 r. Autosan był w upadłości od początku października 2013 r. Wniosek o upadłość zgłosił ówczesny zarząd spółki.
Spółka była przez syndyka pięć razy wystawiana na sprzedaż w przetargu. W ostatnim cena wywoławcza wynosiła 37 mln zł. Po piątym przetargu sędzia nadzorujący upadłość Autosanu zgodził się na sprzedaż fabryki z wolnej ręki.
W Autosanie działają 3 związki zawodowe:
– NSZZ Solidarność
– Związek Zawodowy Metalowcy
– Związek Zawodowy Inżynierów i Techników