W dniu 18 listopada 2016 Antoni Macierewicz, minister obrony narodowej spotkał się z kierownictwem Huty Stalowa Wola oraz pracownikami działu produkcyjnego. Jak podaje MON, odebrano pierwsze dziewięć armatohaubic Krab dla Wojska Polskiego.
Szefa MON, w imieniu Zarządu Polskiej Grupy Zbrojeniowej, Arkadiusza Siwko i Macieja Lwa- Mirskiego, którzy byli obecni w roli współgospodarzy, przywitał pełnomocnik zarządu HSW S.A. Bartosz Kopyto. Na spotkaniu obecny był również dyrektor generalny HSW S.A. Bernard Cichocki, wiceprezes Paweł Majewski i członek zarządu Bartłomiej Zając.
Po krótkim zwiedzaniu zakładu Antoni Macierewicz w obecności zaproszonych gości, parlamentarzystów i władz samorządowych oraz pracowników zakładu wygłosił przemówienie z okazji przekazania wojsku pierwszych 9 armatohaubic KRAB.
– W imieniu armii, w imieniu wojska, odbieram te pierwsze dziewięć armatohaubic Krab, które zapoczątkowują wielki kontrakt przekraczający 4 mld zł. Kontrakt, który będzie tu ulokowany dla dobra siły i bezpieczeństwa Rzeczpospolitej – powiedział minister Antoni Macierewicz podczas wizyty w Hucie Stalowa Wola.
Minister Obrony Narodowej potwierdził, że wojsko interesuje się również projektem KRYL i będzie go realizowało. W Stalowej Woli ma też być produkowane podwozie do KRAB-a. Szef MON-u viagrasansordonnancefr.com na pamiątkę piątkowego spotkania dostał miniaturkę KRAB-a, a prezesowi HSW wręczył królewskiego orła.
Prezes PGZ Arkadiusz Siwko zapewnił, że w oparciu o przemysł obronny, również ten ze Stalowej Woli, Centralny Okręg Przemysłowy zostanie odbudowany.
Zanosi się na duży sukces, jednak wbrew wcześniejszym zapowiedziom, nie doszło do podpisania umowy o zakupie przez MON czterech dywizjonowych modułów ogniowych (DMO) Regina z haubicoarmatami KRAB. W skład DMO ma wchodzić m.in. 96 samobieżnych gąsienicowych armatohaubic 155 mm Krab, a także gąsienicowe wozy dowodzenia i dowódczo-sztabowe (wszystkie wytwarzane w Hucie Stalowa Wola) oraz grupa pojazdów wsparcia – wozy amunicyjne, wozy remontów uzbrojenia i elektroniki – w większości produkowane w należącej do HSW fabryce samochodów Jelcz.
Kompletacja pierwszego 24-lufowego dywizjonu powinna zostać zakończona do końca lipca 2017, ale HSW S.A. deklaruje gotowość zakończenia dostaw znacznie wcześniej.
Minister obrony potwierdził, że MON i HSW zakończyły negocjacje dotyczące warunków przygotowywanego kontraktu. Harmonogram dostaw sprzętu zakłada, że zostaną one sfinalizowane do roku 2024.